خبر جدید

بالاخره بعد از مدتها یک تغییری در وضعیت پرونده های ما کبکی ها هم بوجود آمد. به نظر میاد که پرونده های تشکیل شده در سال 2010 همه به ویزا آفیس پاریس منتقل شدن. در حال حاضر میانگین رسیدگی به پرونده ها در پاریس 11 ماهه البته با ورود سیل پرونده های جدید احتمالا این عدد زیاد خواهد شد ولی باز هر چی باشه از میانگین 34 ماهه آنکارا که در هر آپدیت هم اضافه میشد بهتره

کلا به فال نیک میگیریم

پشت دریاها شهری ست

سلام دوستان اول از همه عذرخواهی میکنم بابت اینکه از اول سال 90 مطلب جدیدی اضافه نکردم. دلیلش اینه که هدف من از نوشتن این وبلاگ درمیان گذاشتن خاطرات و تجربیات مربوط به مهاجرت خودمون با شما بود ولی متاسفانه فعلا بنا به دلایل مختلفی که حتما خودتون بهتر از من میدونید پروسه مهاجرت ما پیشرفت چندانی نداره. اما امروز بطور اتفاقی شعر "پشت دریاها شهری ست" سهراب سپهری رو دیدم و به نظرم اومد میتونه وصف حال کسانی باشه که قصد مهاجرت کردن. دیدم خالی از لطف نیست هم سلامی کرده باشم و هم این شعر رو جهت یادآوری براتون اینجا بذارم.

قایقی خواهم ساخت
خواهم انداخت به آب.
دور خواهم شد از این خاک غریب
که در آن هیچ کسی نیست که در بیشه عشق
قهرمانان را بیدار کند.
قایق از تور تهی
و دل از آروزی مروارید،
همچنان خواهم راند
نه به آبیها دل خواهم بست
نه به دریا ـ پریانی که سر از آب بدر می آرند
و در آن تابش تنهایی ماهی گیران
می فشانند فسون از سر گیسوهاشان 

همچنان خواهم راند
همچنان خواهم خواند
«دور باید شد، دور.
مرد آن شهر، اساطیر نداشت
زن آن شهر به سرشاری یک خوشه انگور نبود
هیچ آئینه تالاری، سرخوشیها را تکرار نکرد
چاله آبی حتی، مشعلی را ننمود
دور باید شد، دور
شب سرودش را خواند،
نوبت پنجره هاست.»
همچنان خواهم راند
همچنان خواهم خواند

پشت دریاها شهری ست
که در آن پنجره ها رو به تجلی باز است
بامها جای کبوترهایی است، که به فواره هوش بشری می نگرند
دست هر کودک ده ساله شهر، شاخه معرفتی است
مردم شهر به یک چینه چنان می نگرند
که به یک شعله، به یک خواب لطیف

خاک موسیقی احساس تو را می شنود
و صدای پر مرغان اساططیر می آید در باد

پشت دریا شهری ست
که درآن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است
شاعران وارث آب و خرد و روشنی اند.

پشت دریاها شهری ست!
قایقی باید ساخت .

سهراب سپهری


موفق و پیروز باشید..............

سال نو مبارک

فرا رسیدن سال نو رو به همگی شما دوستان و خانواده محترمتان تبریک عرض میکنم.

امیدوارم که امسال برای همه ما توام با موفقیت در برنامه هایی باشه که برای زندگیمون داریم.

 

عید شما مبارک

میزگرد مهاجرت

این پست فقط جهت اطلاع رسانی میزگردی است که به زودی درمورد موضوعات مرتبط با مهاجرت به کانادا توسط دوستان خوب وبلاگ "خورشید شب مهاجر" انجام خواهد شد.

لطفا جهت اطلاعات بیشتر به آدرس زیر مراجعه نمائید:

http://hinightsun.blogfa.com/post-148.aspx

 

8 ماه گذشت

سلام به همه دوستان عزیز

۸ ماه و ۴ روز از فایل نامبر فدرال ما گذشته و ما همچنان منتظر مدیکالیم. از وبلاگهای دوستان و فروم اپلای ابرود اینطور استنباط میشه که دارندگان فایل نامبرهای اکتبر ۲۰۰۹ در حال دریافت آپدیت مدارک و مدیکال هستن. با این اوصاف ما حداقل ۸ ماه دیگه هم باید انتظار بکشیم و الان اون اسب بالای صفحه امون تازه به نیمه راه رسیده.

البته این ۸ ماه گذشته انقدر به سرعت گذشت که اصلا نفهمیدیم و مطمئنا بقیه اش هم همینطور میگذره و ما یکدفعه خودمونو در سخت ترین لحظه یعنی لحظه دل کندن از خانواده و دوستان و زندگی که در این چند سال ساختیم میبینیم. واقعا سخته. هر از گاهی که به این موضوع فکر میکنم که بعد از چند سال کار و زندگی باید همه چیزو رها کنیم و بریم از صفر شروع کنیم واقعا میترسم و به خودم میگم مطمئنی این تصمیم درست بوده. ولی نهایتا هر بار به اینجا میرسم که زمان باید تعیین کنه که این کار درسته یا نه. در واقع مشکل اینجاست که ما هنوز در شرایط بعد از مهاجرت قرار نگرفتیم و تا تجربه نکنیم نمیتونیم قضاوت درستی داشته باشیم.

بهر حال باید ریسک کرد.

با آرزوی موفقیت همه کسانی که آگاهانه و با هدف قدم در راه مهاجرت گذاشتن.

افزایش پذیرش نیروی کار ماهر کبک در سال 2011

در تاریخ اول نوامبر ۲۰۱۰ بعنی دیروز برنامه مهاجرت سال ۲۰۱۱ کانادا اعلام شد. در مجموع تعداد کل مهاجرین برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۱۱ تفاوتی با ۲۰۱۰ نداره ولی در قسمت نیروی کار ماهر کبک تفاوت نسبتا خوبی وجود داره. در سال ۲۰۱۰ تعداد برنامه ریزی شده بین ۲۸۴۰۰ تا ۲۹۵۰۰ نفر بوده ولی در سال ۲۰۱۱ این رقم بین ۳۴۶۰۰ تا ۳۵۹۰۰ نفر برنامه ریزی شده. یعنی حداقل بایستی ۶۰۰۰ نفر به ظرفیت پذیرش اضافه بشه. این هم لینک مربوط به گزارش مهاجرت سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ که در هر کدوم برنامه های سال بعدش یعنی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ ذکر شده:

Annual Report to Parliament on Immigration, 2009

Annual Report to Parliament on Immigration, 2010

امیدورام این هم به نوبه خودش بتونه عاملی باشه در زودتر به نتیجه رسیدن پرونده های جدید و در جریان فعلی

احتمال کوتاه شدن موقتی زمان رسیدگی فدرال

چند روز پیش مطلبی رو خوندم در سایت آقای پارسای تحت عنوان خبر داغ – وضعیت ظرفیت های مهاجرت که در اون اشاره به این شده بود که بعد از اجرایی شدن قانون جدید فدرال تعداد پرونده هایی که اخیرا برای فدرال باز شده بشدت کاهش پیدا کرده. که این عمدتا بدلیل خواستن مدارک زبان در زمان ارسال مدارک اولیه است. تحلیل آقای پارسای اینه که بعد از یک دوره چند ماهه وقتی که متقاضیان جدید موفق به اخذ مدرک زبانشون بشن دوباره تعداد پرونده ها افزایش خواهد یافت.

چیزی که من فکر میکنم و البته امیدوارم که درست باشه اینه که این کاهش تعداد پرونده های فدرال میتونه ظرف چند ماه آینده تا حدودی منجر به کاهش زمان رسیدگی به پرونده های منتظر مدیکال - چه فدرالی چه کبکی- بشه یا حداقل اثرش میتونه این باشه که برای کسانی که تا حالا فایل نامبر فدرال گرفتن، مدیکال مثل سابق حداکثر یکساله صادر بشه.

خدا کنه حدس من درست باشه. بالاخره انسان به امید زنده است دیگه ...

 

پینوشت: چون آقای پارسای در مطلب فوق الذکر صراحتا اشاره کردن که کپی نشود من هم با اجازه ایشون فقط لینک خبر رو گذاشتم که اگر دوستان مایل بودن مطالعه کنن.

آموزش زبان و ادبیات فرانسه

این هم آدرس وبلاگ دوست عزیز ایمان که منابع دانلودی خوبی برای آموزش زبان فرانسه در سایتشون دارن:

http://monsieuriman.blogfa.com/

 

 

انتخاب سطح زبان در فرمهای مهاجرتی کبک

با سلام به همه دوستان.

بالاخره بعد از یک هفته مشورت و فکر کردن به این جمع بندی رسیدم که فعلا به جای عوض کردن کار وقتم رو صرف بهبود سطح زبان و گذروندن یکی دو تا دوره در راستای کار فعلیم و گرفتن یک سرتیفیکیت بین المللی کنم. دارم برنامه ریزی می کنم و به زودی بعد از قطعی شدن برنامه براتون می نویسم.

اما متاسفانه امروز با خبر شدم که دوست یکی از دوستان در مصاحبه کبک رد شده. علت رو که جویا شدم گفتن آفیسر خیلی روی نداشتن مدرک زبان تاکید داشته و مرتب می گفته شما با این زبان مشکل خواهید داشت و نمیتونید در کبک کار کنید. اما امتیازات این دوست عزیز در حدی بوده که با سطح متوسط زبان هم قبول می شده اما برای محکم کاری در فرمهاش سطح ۹ که معادل پیشرفته میشه رو انتخاب کرده بوده. این چندمین موردیه که من از یکسال گذشته که خودم برای مهاجرت اقدام کردم، دیدم که فقط بعلت بیش از حد بالا زدن سطح زبان رد شدن.

متاسفانه بعضی از آفیسرهای سفارت روی سطح پیشرفته خیلی حساسیت دارن و بمحض دیدنش در فرمها بیشترین تمرکزشون رو میذارن روی فاکتور زبان. البته شاید حق هم داشته باشن چون اگر سطح پیشرفته رو از کسی بپذیرن مفهومش اینه که کل امتیاز زبان فرانسه یعنی ۱۶ رو باید بهش بدن.

پیشنهاد می کنم دوستانی که در حال پر کردن فرمها هستن اول سایر امتیازاتشون رو محاسبه کنن و بعد سطح زبان رو در حدی که برای قبولی نیاز دارن انتخاب کنن و حتی الامکان بالاتر از ۸ نزنن تا دچار مشکل نشن. البته اینها همه در مورد افرادیه که مثل من مدرک رسمی زبان ندارن ولی کسانی که دارن خیلی راحت میتونن مطابق مدرکشون برای سطح زبان ادعا کنند.

دوراهی تغییر کار

چند روزیه که بدجوری سر دوراهی گیر کردم.

موضوع از این قراره که توسط یکی از دوستانم یک کار در زمینه برنامه ریزی فروش در یک شرکت معروف داخلی به من پیشنهاد شده. کار خوبیه و آینده خیلی خوبی در مقایسه با کار فعلیم که حدود ده سال درش سابقه دارم داره و مدتها بود که دنبال همچین کاری بودم. ولی مشکل اینجاست که چون کاملا متفاوت از فیلد کاری خودمه اولا به احتمال زیاد با کاهش حقوق مواجهم که حالا خیلی هم به این موضوع فکر نمیکنم و ثانیا مطمئن نیستم که آیا اگر این حدود یکسال باقیمانده رو مشغول این کار بشم میتونه برای آینده کاریم در کبک موثر باشه یا نه؟

البته مشکلات دیگه ای هم هست مثل اینکه کار به شدت وقت گیره و تقریبا بدون تعطیلیه و اگر برم داخلش دیگه باید زبان خوندن رو ببوسم و کنار بگذارم. از طرفی میدونم که در کبک خیلی هم به سابقه کار ایرانی ما اهمیت داده نمیشه. حالا با توجه به اینکه کار در زمینه فروشه و با داشتن سابقه این کار من دو تا سابقه مختلف خواهم داشت اما در عوض زبان فرانسه ام در این یکسال باقیمانده خیلی رشد نخواهد کرد چکار کنم؟؟؟؟؟

به مشکلات فوق این رو هم اضافه کنید که بعد از یکسال به چه بهانه ای استعفا بدم. با توجه به اینکه دوستم پیشنهاد این کار رو داده و من رو معرفی کرده. اخلاق حکم میکنه که الان بگم که قصد مهاجرت دارم  ولی اگر بگم قطعا این کار رو به من نخواهند داد.

خلاصه مشکلات یکی دو تا نیست. اگر نظر، تجربه یا اطلاعاتی در این زمینه دارید لطفا راهنماییم کنید.