توصیف روز مصاحبه تجربه مریم و سعید عزیز با افیسر شانتل

یک دنیا به مریم و سعید عزیز تبریک میگم و

براشون بهترین ارزوها را دارم

ادامه نوشته

شرح مصاحبه (تجربه شبنم عزيز) با آفيسر پوآسون



شرح مصاحبه ي شبنم عزيز با افيسر پواسون در ادامه ي مطلب آمده است. به دوست خوبمون تبريك ميگم و تشكر ميكنم بابت ارسال تجربه شون و براشون آرزوي موفقيت دارم.
ادامه نوشته

شرح مصاحبه (تجربه علي عزيز) با آفيسر Anne LEGUALT

پي نوشت: دوستاني كه تا قبل از ژانويه‌ي 2011 مداركشان را به كبك ارسال كرده‌اند، طبق لينك زير و اطلاعيه‌اي كه در سايت درج شده، چنانچه مداركشان كامل بوده ولي تاكنون هنوز به مصاحبه دعوت نشده‌اند، لازم است حتماً پيگيري كنند!!

http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/immigrate-settle/permanent-workers/official-immigration-application/processing-times-table.html


******

آقاي حسن افشاري، شرح مختصري از مصاحبه شون در ابوظبي را ارسال كردند:

شرح مصاحبه- 25 نوامبر- ابوظبی مال- افیسر مونیک فرتون

ارسال مدارک مارس 2011
فایل نامبر جولای 2011
نامه آپدیت جولای 2012
مدرک تحصیلی کارشناسی کامپیوتر- 9 سال سابق بیمه – مدرک زبان ب2-آ2

من روز قبل مصاحبه با پرواز ماهان راهی دبی شدم از اونجا با مترو(کرایه 5 درهم) به ترمینال آلقبیه رفتم و با اتوبوس(کرایه 20 درهم) که حدود 2 ساعت زمان برد به ابوظبی رسیدم و در هتل سیتی سیزن اسکان یافتم. ابوظبی حقیقتا شهر بسیار توسعه یافته و با فرهنگ بالای رانندگی است. 
من 45 دقیقه قبل مصاحبه در محل حاضر شدم که غیر از من ایرانی دیگری نبود. ساعت 10:45 بلند گو اسم من برای کابین شماره 4 صدا زد. وارد کابین که شدم خانوم مونیک خودشون معرفی کردن و گفت برای قبولی باید 55 امتیاز بدست بیاری. و پاسپورتم خواست. بعد از اون مدرک تحصیلی خواست که حسابی با ذره بین اش نگاهش کرد و هی میپرسید این اصل؟ این دولتی یا غیر دولتی؟کاملا عکس العمل من زیرنظر داشت. بهم مدرک تحصیلی ام پس نداد بعدش سوابق بیمه ام خواست و گفت که تمام سوابق روی سایت قابل کنترل است.سوابق کاری سریع برگردوند و در مورد شرکتی که کار میکنم پرسید که من راجب شرکت و کارخانه و محصولاتی که تولید میکنه و شرح وظایفم بهش توضیح دادم و گفتم که چشم انداز این رشته در کبک عالیه. بهم گفت شرکتهای کبکی در ضمینه کامپیوتر میشناسی که من اسم یکیشون که تو مونترال بود گفتم و در مورد محصولاتش که بازیهای کامپیوتری است توضیح دادم. گفت خودت چه جوری به یک کارفرمای کانادایی پرزانت میکنی؟ بعد هم کپی مدرک زبانم خواست و گفت آیا هنوزم زبان میخونی که من نامه موسسه زبان بهش نشون دادم یه سوالم درمورد آمدنم به انگلیسی پرسید بعد گفت: سطحت ب2 نیست ولی من امتیاز مدرکت بهت میدم و تا موقع رفتنت زبانت تقویت کن و در ادامه گفت همه مدارکت جمع کن ومدرک تحصیلی بهم پس داد.و سی اس کیو پرنت گرفت و امضا .... 
در بین مصاحبه هم هرجا که میشد من خودم راجب ارزش های کبک و تاریخ کبک و چرا کبک انتخاب کردم و انجمن مهندسین کبک(اقد) بهش توضیح میدادم. کل مصاحبه هم 75 دقیقه طول کشید. سوالی داشتید در خدمتیم.

شرح مصاحبه ي علي عزيز نيز در ادامه ي مطلب آمده، ممنونم كه صبوري كردند تا نوبت به ثبت تجربه ي ايشان برسد. و به هردوي اين دوستان تبريك ميگم.

دوستان عزيزي كه مصاحبه رفته‌اند و تمايل دارند شرح مصاحبه‌شان را در وبلاگ ثبت كرده و با ديگران به اشتراك بگذارند، لطفاً آنرا به آدرس ارسال كنيد :  quebec.sr@gmail.com

دوستان عزيز، بازهم درخواست ميكنم نظراتتون رو به صورت خصوصي ارسال نكنيد، چرا كه نه امكان تاييد و نه پاسخگويي به چنين نظراتي وجود ندارد.



ادامه نوشته

دو مصاحبه با آفيسر پواسون



شرح مصاحبه ي نفيسه و مريم عزيز با افيسر پواسون در ادامه ي مطلب آمده است. به دو دوست خوبم تبريك ميگم و تشكر ميكنم بابت ارسال تجربه شون و براشون آرزوي موفقيت دارم.

شرح مصاحبه (تجربه بهناز عزيز) با آفيسر پواسون


اخبار خيلي خوبي از سري جديد مصاحبه ها در استانبول مياد و بسياري از دوستاني كه مصاحبه داشتند قبول شده اند؛ جو مصاحبه ها، برعكس دفه ي پيش، خيلي مثبت هست و اگر كسي خودش اشتباهي در مدارك و سطح زبانش نداشته باشد، يقيناً مصاحبه را به راحتي پاس ميكند. به همه ي دوستاني كه قبول شده اند، مديكال گرفته اند و يا پاس ريكوئست شدن، و در پست قبلي اطلاع رساني كردند تبريك ميگم و ممنونم از حضورتون.

و تبريك ويژه به دوست عزيزمون بهنازجان، كه زحمت كشيدند و شرح مصاحبه اشون را براي شما عزيزان ارسال كردند.


و اما بعد... يكي از دوستان مهاجر توي پست قبلي چند كامنت گذاشته بودن كه همگي هم در جريانش هستيد، و براي تاكيد بيشتر، لازم دونستم درباره اش توضيحي براي خوانندگان عزيز وبلاگ بنويسم؛ گرچه توضيح واضحات است، اما كامنت دوستمون : 

"چرا مردم رو گمراه میکنید چرا نمیزارین کسی واقعیت رو بدونه چون خودت هم به این نتیجه رسیدی که مهاجرت سرابه بزار مردم بدونن بدبخت نشن ..... "

تا جايي كه من يادم مياد و دوستان هم درجريان هستند، هيچوقت اين وبلاگ و ليلاي عزيز تبليغي براي مهاجرت نكردن، بلكه همواره تلاش شده تا به دوستاني كه خودشون آگاهانه قدم در راه سخت مهاجرت گذاشته اند، كمكي بشه و اين راه سخت كمي هموارتر بشود؛ كم نيستند افرادي كه كمك هاي فكري زيادي هم دريافت كردند يا براي پركردن فرمهايشان به ليلاجون مراجعه ي حضوري هم كردند. حالا بماند كه اينكار وبلاگ نويسي و حواشي آن چقدر وقت و انرژي ميبرد و هيچوقت هم منتي بر كسي نبوده و نيست؛ اما اينكه بخواهيم بعد از اينهمه تلاشهاي بي چشمداشتي كه اينجا انجام ميشه، كسي ديگه اي رو مقصر اشتباهاتمون بدونيم و با نوشتن چنين نظراتي بار اشتباهمون رو از شونه ي خودمون برداريم به گمانم كم لطفي چنين دوستاني است

ميدونم كه اكثر شما دوستان هم به سختي هاي اين راه آگاهيد و در جريان هستيد كه چه دشواري هايي در آينده خواهيد داشت، اما چه بهتر كه با آمادگي و آگاهي بيشتري قدم برداريم تا هزينه هاي كمتري هم پرداخت كنيم. منهم به نوبه ي خودم و هم از طرف ليلاجون، براي همه ي شما عزيزانِ همراه آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم همگي در اين راه به آرزوهاشون برسند.


ادامه نوشته

متمم قوانين جديد


* براي آن دسته از دوستاني كه هنوز مصاحبه نرفتند، خواندن اين متن كه در واقع متممي است بر شرايط جديد امتيازدهي كمك خواهد كرد تا ابهامشان رفع شود:
باز هم توصيه من اين هست كه دوستان منتظر، متن را به طور كامل بخوانند، اما چيزي كه به طور خلاصه ميشود از اين متن بدست آورد اين است كه كيس هايي كه تا آگوست ۲۰۱۳ نامه انتظار به مصاحبه  دریافت کرده اند طبق قوانین گذشته بررسی خواهند شد. اما كساني كه مربوط به همين تاريخ هستند، ولي هنوز بررسي پرونده شون شروع نشده است، مشمول قوانين جديد خواهند بود. البته ذكر شده كه به اين دوستان يك فرصتي (حدود 18 ماه) براي دريافت مدارك زبان داده خواهد شد.
براي مابقي دوستان هم كه بعد از تاريخ مذكور فايل شون را استارت زده اند و احياناً سطح پايين تر از B2 را براي فرانسه اعلام كرده اند، فرصت 12 ماهه براي ارائه مدرك زبان B2 در نظر گرفته شده است. 


* يكي از دوستاني كه در انتظار مصاحبه بودند، نامه ي مصاحبه براي ابوظبي دريافت كرده اند، و اين سوال براي بقيه مطرح شده كه آيا ابوظبي از اين پس محل مصاحبه خواهد بود و احتمالات ديگري از اين دست، كه در اين خصوص بايد منتظر باشيم و فعلن خبر موثقي در اين زمينه حاصل نشده است.


* از اول ماه سپتامبر امسال نيز محل جديد براي ارسال مديكال ها آفيس لندن انتخاب شده و از اين پس پزشكان معتمد سفارت، مدارك و آزمايشات مربوطه را به لندن ارسال مي كنند. 

* و بالاخره اينكه امروز (19 سپتامبر) بعد از مدتها دوباره پاريس كولاك كرد و براي تعداد زيادي از دوستان منتظر نامه مديكال و پاس ريكوئست ارسال كرده، منم از همين جا به همه شون تبريك ميگم.




پاسخ هاي شما در سايت مهاجرت


دوستان عزيز، در مورد تغييرات قوانين، بهترين مرجع خود سايت مهاجرت هست، اين سايت سعي كرده كه به صورت پرسش و پاسخ به سوالات احتمالي مهاجرين جواب بدهد.

http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/informations/questions-answers.html#augus



پ.ن: دوستاني كه فايل نامبرشون صادر شده، اگر برايشان نامه ي نقص پرونده ارسال بشود، شامل قوانين جديد ميشوند و بايد مدرك B2 ارائه كنند. كساني هم كه نامه ي مصاحبه يا انتظار دريافت كرده اند شامل قوانين جديد نمي شوند.



ليست جديد مشاغل كبك در حاشيه اعتصابات اخير



خدا روشكر كه آفيس پاريس و آنكارا از روز دوشنبه دارند دوستان ما رو شگفت زده مي كنند و همينطور مديكال و پاس ريكوئست و دعوت به مصاحبه است كه داره به دستشون مي رسه ، خوشحالم از اين اتفاق و اميدوارم كه هركسي كه منتظره ، از اين اخبار خوب بي بهره نمونه ... انشالااااا


****


* بعد از يكي دوماه كاركرد چشمگير دفتر پاريس، متاسفانه باز روند كار تقريباً متوقف شد و اينبار به دليل اعتصاب افسران دفاتر اصلي صدور ويزا !! آفيسران ناراضي از دوشنبه رسماً اعتصابشان را اعلام كرده اند و فعلن با حداقل كاركرد مشغول هستند. تعطيلات تابستاني هم كه شروع بشود، رسماً گل و سبزه بهم اراسته شده و خدا مي داند چه زماني دوباره كارها به روال قبلشان باز گردند. 
به هر حال اميدوارم اين اعتصاب خيلي طولاني نشود و هم دوستان آفيسر ما به نتيجه ي دلخواهشون برسن هم دوستان هموطن ما، دوستاني كه سالهاست در انتظار روئيت ويزاي كانادا و به سرآمدن اين انتظار به سر مي برند.


* و اما طبق اخبار سايت مهاجرت، از ابتداي آگوست 2013، تغييرات جديدي در خصوص ليست مشاغل مورد نياز كبك صورت گرفته است؛ مهمترين تغيير اينكه رشته ي پرستاري در مقطع كارداني و كارشناسي به بالا 16 امتيازي در نظر گرفته شده،و مهندسي عمران و مهندسي كامپيوتر كه قبلن 6 امتيازي بودند به 12 امتيازي ارتقا يافته اند.
و رشته هاي شيمي، بيوشيمي و آمار كه قبلا 12 امتيازي بودند به 6 امتيازي تقليل يافته اند.
مابقي رشته ها 0 و 6 امتيازي هستند.
در حال حاضر، همه ي رشته ها با داشتن مدرك2 B زبان فرانسه و سابقه ي كار مربوطه، مي توانند براي كبك اقدام كنند.
مابقي تغييرات و ليست جديد را مي توانيد در لينك هاي زير مشاهده بفرماييد:



* نكته ي قابل توجه براي دوستاني كه پيش از اين تاريخ مداركشان را ارسال و فايل نامبر كبك را دريافت كرده اند، اينكه فايلشان مشمول قوانين جديد نمي شود و پرونده هاي قديم، طبق همان شرايط قديم بررسي خواهند شد:




شرح مصاحبه (تجربه ملیحه عزیز) با آفیسر Taous Bourlaha



شرح مصاحبه ي مليحه ي عزيز در ادامه ي مطلب آمده؛ به دوستمون تبريك ميگم و ممنونم كه شرح مصاحبه اشون را براي وبلاگ ارسال كردند.

براي دوستاني كه مصاحبه رفته اند و تمايل دارند شرح مصاحبه اشان را در وبلاگ ثبت كنند، لطفا انرا به آدرس ارسال كنيد:  quebec.sr@gmail.com



ادامه نوشته

اعتراض به طولاني شدن مصاحبه ها



در حال حاضر دوستان بسيار زيادي هستند كه در انتظار طولاني براي مصاحبه ها به سر مي برند؛ اين انتظار براي برخي افراد از سال 2010 شروع شده و هنوز هم بلاتكليف هستند. لذا يك پتيشني را دوستان آماده كرده اند براي اعتراض به اين روند طولاني كه شما هم مي توانيد براي مشاركت در اين اعتراض آنرا امضا كنيد.
 





لينك پتيشين اصلاح شد و جهت اطلاع از چگونگي تكميل امضاي خود، لطفاً بعد از امضا به ایمیل خود مراجعه کرده و آن را تایید کنید. دوستانی که پتیشن های قبلی را امضا کرده اند، ابتدا باید Sign in کرده و دیگر لازم نیست ایمیل خود را تایید کنند. لینک خراب نیست و فقط کمی کند است.